Löneadministration

Skatteregler, utmätning, nettolönutbetalning, semesterlön, sjukfrånvaro ...

Visst kan det kännas överväldigande? Att arbeta med löneadministration kräver stor noggrannhet och därtill gäller det att hålla sig uppdaterad kring lagar och avtal. Bespara dig tiden och låt EkonomiControll med pålitlig precision ta hand om din löneadministration.

Så här kan det gå till:

Istället för att ta av din dyrbara tid för att ta hand om hela processen kring löneadministration lämnar du över jobbet till en av våra duktiga medarbetare. Det enda vi behöver av dig är att du skickar in löneunderlaget till oss på avtalat datum varje månad. Lätt som en plätt. Resten tar vi hand om:

  • Vi registrerar lönerna.
  • Därefter skickas lönespecifikationer ut till de anställda – elektroniskt eller via post.
  • Samtidigt bokförs och sammanställs underlaget för rapportering av arbetsgivaravgifterna.
  • Vi deklarerar arbetsgivaravgifterna till Skatteverket och ansvara för att de kommer in i tid.
  • Vi skickar kontrolluppgifter till dina anställda samt Skatteverket.

Ett beprövat system

EkonomiControll har en stor kunskap och ett väl utarbetat system vad det gäller lönehantering. Du betalar för det du är i behov av, vilket effektiviserar dina kostnader. Vi tar bland annat hand om reseräkningar, sjukfrånvaro, förmånshantering och personalstatistik. Din kontakt hos oss går kontinuerligt på utbildningar för att hålla sig uppdaterad. Vi ser till att dina anställda får lönebesked samt rätt lön utbetald.

Erfarenhet från olika branscher

Inom löneadministration arbetar vi med bolag av varierande storlek, mindre som större. Vi jobbar med de som tillämpar kollektivavtal och med företag med olika anställningsformer. Som utgångspunkt skickar vi ut lönespecifikationer per e-post men självfallet arbetar vi även med traditionell postgång till den som hellre föredrar det.

Vi kan lagar och regler

Vi håller oss á jour med den ständiga förändringen och utvecklingen av lagar och regler. Finns det några funderingar kring detta eller något annat är ni välkomna att höra av er till oss. Vi lägger stor vikt vid nära och varaktiga relationer med våra kunder där kommunikation utgör en viktig och avgörande pusselbit.

Kort sammanfattat: Ordning och reda pengar på fredag!

Kontakta oss nu för en prisuppgift. Ring 08-714 58 00 eller skicka epost.

Nyheter från SRF

Förslag om ingångsavdrag
2019-12-12

Regeringen vill införa ett ingångsavdrag från 1 juli 2020.

Förslag om skärpta krav för skatterådgivare
2019-12-12

Skatterådgivare som utformar och tillhandahåller internationella skatteupplägg ska vara skyldiga att informera Skatteverket om uppläggen.

Moms på nyttjanderättshavares faktiska förbrukning av el och vatten
2019-12-12

En hyresvärds och bostadsrättsförenings tillhandahållanden av el och/eller vatten, som debiteras utifrån nyttjanderättshavarnas faktiska förbrukning, har av Högsta förvaltningsdomstolen ansetts fristående från bostadsupplåtelsen och därmed skattepliktiga till moms.



EkonomiControll AB |
| Fannys Väg 5,
131 54
Nacka |
Tfn: 08 714 58 00 |
Fax: 08 54 90 38 91