Så här kan det gå till:
Istället för att ta av din dyrbara tid för att ta hand om hela processen kring löneadministration lämnar du över jobbet till en av våra duktiga medarbetare. Det enda vi behöver av dig är att du skickar in löneunderlaget till oss på avtalat datum varje månad. Lätt som en plätt. Resten tar vi hand om:
- Vi registrerar lönerna.
- Därefter skickas lönespecifikationer ut till de anställda – elektroniskt eller via post.
- Samtidigt bokförs och sammanställs underlaget för rapportering av arbetsgivaravgifterna.
- Vi deklarerar arbetsgivaravgifterna till Skatteverket och ansvarar för att de kommer in i tid.
- Vi skickar kontrolluppgifter till dina anställda samt Skatteverket.
Ett beprövat system
EkonomiControll har en stor kunskap och ett väl utarbetat system vad det gäller lönehantering. Du betalar för det du är i behov av, vilket effektiviserar dina kostnader. Vi tar bland annat hand om reseräkningar, sjukfrånvaro, förmånshantering och personalstatistik. Din kontaktperson hos oss går kontinuerligt på utbildningar för att hålla sig uppdaterad. Vi ser till att dina anställda får lönebesked samt rätt lön utbetald.